• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 6 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129170
+
-

کیوسک/ روزنامه واشنگتن‌پست [آمریکا]/ بی‌عدالتی در واکسیناسیون کرونا


روزنامه واشنگتن‌پست نوشته که فاصله زیاد میان آمریکا و اغلب کشورهای جهان در واکسیناسیون، باعث بروز نفرت علیه آمریکایی‌ها شده است. درحالی‌که به‌طور مثال در هند فقط یک‌درصد از مردم واکسینه شده‌اند، در آمریکا 25درصد مردم هر 2دوز واکسن کرونا را دریافت کرده و بیش از 40درصد هم دست‌کم یک دوز را تزریق کرده‌اند. واشنگتن‌پست نسبت به شکاف میان کشورهای فقیر و غنی هشدار داده و از کشورهای پیشرفته خواسته به فکر تامین واکسن برای همه کشورها باشند.

روزنامه بوستون‌گلوب [آمریکا]
بحران مهاجران، پشت مرز آمریکا


بوستون‌گلوب نوشته که بحران مهاجران روز به ‌روز در مرزهای مکزیک در حال بدتر شدن است و این وضعیت ممکن است به پاشنه آشیل دولت جو بایدن تبدیل شود. پس از خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید، تعداد بیشتری از مهاجران از کشورهای منطقه آمریکای مرکزی پای پیاده به سمت مرزهای آمریکا به راه افتادند اما با ممانعت نیروهای مرزی از ورود آنها، اکنون در خاک مکزیک سرگردان شده‌اند. طی 30روز گذشته بیش از 172هزار نفر پشت مرزهای آمریکا تجمع کرده‌اند.

روزنامه جروزالم‌پست [اسرائیل]
ادامه درگیری‌ها در بیت‌المقدس


درگیری‌های شبانه میان فلسطینیان و گروه‌های افراطی یهودی که حمایت نیروهای نظامی را هم دارند، در بیت‌المقدس شرقی ادامه دارد. در این درگیری‌ها تاکنون بیش از 100نفر زخمی شده‌اند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که گروه‌های یهودی با حضور در خیابان‌ها، شعارهای ضد‌اعراب سر دادند. نیروهای پلیس نیز با فلسطینیان درگیر شده‌اند. تاکنون بیش از 50نفر بازداشت شده‌اند.

روزنامه اطلاعات روز [افغانستان]
وعده تامین امنیت در افغانستان


روزنامه اطلاعات روز چاپ کابل پاسخ حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور افغانستان به نگرانی‌ها در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان را منتشر کرده است. او گفته که دولت بر وضعیت کنترل دارد. محب تأکید کرده که ارتش افغانستان هم‌اکنون ۶۳فروند هواپیمای جنگی مختلف در اختیار دارد که تمام نقاط این کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.











 

این خبر را به اشتراک بگذارید